وکیل وقف در مشهد

وکیل وقف در مشهد

عقد وقف بخاطر اهمیت خاصی که از نظر اجتماعی دارد یکی از عقود معین است وکیل وقف در مشهد براساس تجربه و تخصصی که در دعاوی ملکی ازجمله وقف کسب نموده است و همچنین با اتکا به شناختی که از رویه های شعب مختلف حقوقی مجتمع قضایی امام خمینی(چهارطبقه ) شهرستان مشهد  دارد می تواند در رسیدن اصحاب دعوا به نتیجه مطلوب و قانونی خویش موثر باشد.

تعریف وقف

ماده  55 قانون مدنی در تعریف وقف می گوید: وقف عبارت است از اینکه عین مال حبس و منافع آن تسبیل شود.در عقد وقف حق انتفاع به طور موبد برای صاحبان حق برقرار می شود و به همین جهت رابطه مالک اصلی نیز با مال موقوفه قطع می گردد.

مقصود از حبس عین نگاهداری مال و منع و انتقال آن ست.از نظر وکیل پایه یک دادگستری  بعد از وقف نه مالک سابق حق دارد آن را به دیگری منتقل کند و نه موقوف علیهم می توانند عین موقوفه را بفروشند.تنها در مواردی که موقوفه در معرض خرابی باشد و آباد کردن آن ممکن نباشد یا بیم خونریزی بین موقوف علیهم برود قانون فروش آن را به طور استثنایی مجاز شمرده است(مواد 88 و 349 قانون مدنی)

منظور از تسبیل منافع این است که مالک از استفاده خصوصی مال چشم بپوشد و منافع آن را به امور اجتماعی و مصرف در راه خیر اختصاص دهد.به همین جهت مالک نمی تواند مالی را وقف بر خود کند یا پرداخت دیون و سایر هزینه های خود را از منافع موقوفه قرار دهد(ماده72 قانون مدنی) با وجود این عقد وقف مجانی است و به ویژه برای کمک به امور خیر و دستگیری از مستمندان است:شرط عوض نیز در آن امکان ندارد و عقد را باطل می کند.

 اقسام وقف: وقف عام و وقف خاص

وقف به وسیله یک یا چند متولی اداره می شود وقف را به اعتبار موقف علیهم به وقف عام و خاص تقسیم کرده اند:

 وقف خاص :

در وقف خاص یک یا چند نفر خاص از منافع موقوفه استفاده می کنند:مانند وقف بر اولاد خدمه و اقوام.

وقف عام :

در وقف عام یا منافع در جهات خیر و عام المنفعه صرف می شود (وقف بر مسجد و راه و پل و مدرسه)یا موقوف علیهم محصور نیستند (مانند دانشجویان و فقرا و ورزشکاران).از دیدگاه وکیل دادگستری در این گونه موقوفه ها در واقع حق انتفاع برای جامعه است و واقف به سلیقه خود مصرف آن را معین کرده است. به همین جهت قبول و قبض عین موقوفه با نماینده جامعه یعنی حاکم است(ماده56قانون مدنی) و در اجرای وقف نیز اداره اوقاف نظارت کامل دارد.

مالکیت موقوفه و نحوی اداره آن

در آخرین تحول قانونگذاری سرانجام شخصیت حقوقی وقف شناخته شد:نهادی اخلاقی-اقتصادی که دارایی و نام و اقامتگاه خاص دارد و اداره آن با متولی است. در وقف عین موقوفه از ملک واقف خارج می شود و هزینه های حفظ آن نیز باید از منافع وقف داده شود.شهرستان مشهد به دلیل وجود بارگاه مقدس امام هشتم شیعیان موقوفات آستان قدس و موقوفات خاص در آن به فراوانی وجود دارد.

خرید و فروش مال موقوفه

هر گونه خریدو فروش نسبت به مال موقوفه بنابر قانون مدنی ممنوع و محکوم به بطلان می باشد و براساس ماده 88 قانون مدنی  بیع وقف در صورتی که خراب شود یا خوف آن باشد که منجر به خرابی گردد به طوری که انتفاع از آن ممکن نباشد در صورتی جایز است که عمران آن متعذر باشد یا کسی برای عمران حاضر نشود. منبع مطلب فوق الذکر کتاب اموال و مالکیت دکتر کاتوزیان می باشد

برای مشاوره و وکالت در انواع پرونده های کیفری، خانواده و حقوقی ازجمله دعاوی ملکی با وکیل وقف در مشهد 09152055986 در تماس باشید.

ویژگی های وکیل حرفه ای وقف در مشهد

یک دانشجوی حقوق برای داشتن پروانه وکالت پایه یک دادگستری ، باید در آزمون های ورودی کانون وکلا و یا مرکز مشاوران شرکت و مورد پذیرش قرار بگیرد و سپس پس از گذراندن دوره کارآموزی و شرکت در آزمون های اختبار و قبولی در آن نی تواند پروانه وکالت را اخذ نمائید امروز به دلیل پیچیدگی موضوعات حقوقی وکلا به صورت تخصصی و حرفه ای در شهرستان مشهد فعالیت می کنند.

مزایا مراجعه به وکیل وقف در مشهد

وکیل وقف در مشهد می تواند  به صورت تخصصی در این گونه دعاوی مشاوره و وکالت می نماید.  نقش و عملکرد وکیل به صورت مستقیم و غیرمستقیم در نتیجه ای دعاوی ملکی از جمله وقف  موثر می باشد و پیشنهاد می گردد برای کسب بهترین نتیجه از دعاوی وقف  قبل از هر گونه  اقدامی با وکیل متخصص وقف در مشهد مشاوره نماید.

حق الوکاله و حق المشاوره  وکیل وقف در مشهد

میزان حق الوکاله وکیل وقف در مشهد با توجه اهمیت جرم ومجازات آن و همچنین ادله و مستندات طرفین  ومرجع رسیدگی به جرم معمولا به صورت توافقی تعیین می گردد که از لحاظ قانونی و شرعی معتبر می باشد .

ایین نامه تعرفه حق الوکاله وکیل و حق المشاوره  مصوب 1398 در صورتی که قرارداد خصوصی وجود نداشته باشد حکم فرماست  آیین نامه مذکور حق المشاوره را بین 50 تا 500 هزار تومان بابت یک ساعت مشاوره در نظر گرفته است

شماره تلفن و دفتر وکالت وکیل وقف در مشهد

برای مشاوره و اعلام وکالت در پرونده های کیفری، حقوقی  و دعاوی خانواده  شهرستان مشهد و سایر شهرستان ها ، می توانید با حضور در دفتر وکالت وکیل حقوقی در مشهد به ادرس میدان جانباز مجتمع اداری پاژ یک طبقه ۸ واحد ۸۰۸ دفتر وکالت هاشم اندرزیان از مشاوره وکیل متخصص کیفری استفاده نمود و در صورتی که  بعد مسافت و یا سایر عوامل مانع حضور شما می گردد از طریق شماره تلفن 09152055986 به صورت تلفنی، واتساپ و تلگرام با وکیل وقف در مشهد در تماس باشید تا علاوه بر مشاوره در خصوص نحوی اعطای وکالت نیز توضیحات لازم ارائه گردد

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *