وکیل قسط بندی مهریه در مشهد 09152055986

وکیل نفقه در مشهد , بهترین وکیل نفقه در مشهد , وکیل نفقه خوب در مشهد , وکیل نفقه حرفه ای در مشهد , مشاوره با وکیل نفقه در مشهد , موسسه وکیل نفقه در مشهد , وکیل نفقه

وکیل نفقه در مشهد , بهترین وکیل نفقه در مشهد , وکیل نفقه خوب در مشهد , وکیل نفقه حرفه ای در مشهد , مشاوره با وکیل نفقه در مشهد , موسسه وکیل نفقه در مشهد , وکیل نفقه


وکیل مهریه در مشهد

وکیل طلاق در مشهد

وکیل خانواده در مشهد

وکیل حضانت فرزند در مشهد

 

یکی از متداولترین سوالاتی که از وکیل خانواده می شود در مورد مهریه و به ویژه نحوه قسط بندی مهریه و پیش قسط مهریه است. سوال می شود که پیش پرداخت مهریه چقدر است؟

در قوانین مرتبط با مهریه و نحوه قسط بندی مهریه، میزانی برای قسط و اقساط مهریه مشخص نشده است حتی ملاکی هم برای آن ارائه نشده است و تماما اختیار تعیین آن به قاضی رسیدگی کننده محول شده است.

این قاضی است که با توجه به مهریه و میزان آن، شرایط مالی زوج و دفاعیات زوجه، نحوه قسط بندی مهریه و میزان پیش قسط مهریه را تعیین می کند. بنابراین مبلغ اقساط مهریه یا همان میزان اقساط مهریه برای همه یکسان نیست و در هر پرونده ای و در هر شعبه ای، قاضی دادگاه خانواده به صورت موردی تصمیم گیری می کند. بدیهی است که رای اعسار از پرداخت مهریه ظرف ۲۰ روز در دادگاه تجدید نظر استان، امکان تجدید نظر خواهی و اعتراض وجود دارد.

حداقل پیش قسط مهریه به چه میزان است

جواب سوال بالاداده شد که ملاک و معیاری برای آن وجود ندارد و از مواردی است که در اختیار قاضی دادگاه است.

توجه داشته باشید که عدم پرداخت پیش قسط مهریه و همچنین ادعای عدم توانایی پرداخت پیش قسط مهریه در صورتی که در دادگاه پذیرفته نشود، موجب صدور حکم جلب زوج خواهد شد.

مهریه 110 سکه

شایان ذکر نپرداختن مهریه تا ۱۱۰ سکه تمام بهار آزادی یا معادل آن با شرایطی که در قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی آمده است از موجبات صدور حکم جلب شوهر خواهد بود و نسبت به مازاد آن حتی در صورت تقسیط توسط دادگاه، در صورت نپرداختن اقساط امکان جلب شوهر وجود ندارد.

پیش قسط مهریه

در طلاق زوج از موارد مذکور مستثنی نیست اما با این توضیح که اگر قبل از طلاق مهریه توسط زوجه مطالبه شده باشد (چه از طریق دادگاه و چه از طریق اجرای ثبت) و متعاقبا توسط زوج دادخواست اعسار داده شده باشد و حکم قطعی در خصوص وضعیت اعسار زوج صادر شده باشد با همان شرایط و با دادن دادخواست طلاق از جانب زوج، امکان طلاق زوجه وجود دارد. ولی اگر زن درخواست مهریه نکرده باشد و مردی دادخواست یک طرفه طلاق تقدیم دادگاه کرده باشد و بعد از صدور حکم قطعی طلاق، مدعی عدم توانایی پرداخت کل مهریه را داشته باشد می بایستی دادخواست اعسار از پرداخت مهریه را تقدیم دادگاه کند.
در این رویه دادگاه ها کاملا سختگیرانه است اولا بعضی از شعب اعسار زوج را وقتی دادخواست طلاق داده باشد را نمی پذیرند ثانیا شعبی هم که می پذیرند معمولا پیش پرداخت سنگین تری برای زوج در نظر می گیرند.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *