وکیل طلاق توافقی در مشهد

وکیل طلاق توافقی در مشهد

 

 

طلاق توافقی

یکی از انواع طلاق ها، طلاق توافقی است. طلاق به درخواست مرد، طلاق یه درخواست زن و طلاق به درخواست زوجین، که طلاق توافقی نامیده میشود از انواع طلاق های مصطلح هستند.

طلاق توافقی، یا معمولا در قالب طلاق خلع، قرار می گیرد که درباره آن در نوشته مختص بحث طلاق توافقی و طلاق خلع، به تفصیل توضیح داده شد.

در بعضی از موارد، شوهر، اختیار طلاق خود را با عقد وکالت رسمی در دفتر اسناد رسمی، تحت عنوان وکالت بلاعزل طلاق، به زوجه یا شخص ثالث، اعطاء می کند.دادن وکالت طلاق به زن، یا شخص ثالث، از بین برنده حق طلاق مرد، به معنی سلب اختیار مرد از اعمال حق طلاق نیست، بلکه وکیل طلاق توافقی می تواند با استفاده از این وکالتنامه، جانشین مرد در اعلام اراده طلاق شود.

در حالتی که زن، وکالت طلاق، از سوی شوهرش دارد، با مراجعه به وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی، نسبت یه تعویض و اعطای وکالت به وکیل طلاق توافقی، از سوی مرد، اقدام می کند و وکیل پایه یک دادگستری، جانشین مرد در مراجعه به دادگاه خانواده و طی مراحل طلاق توافقی می شود.

اگر زوجه نیز نیاز به وکیل پایه یک دادگستری در پرونده طلاق توافقی، داشته باشد، دو وکیل پایه یک دادگستری، با قبول وکالت طرفین، به عنوان وکیل طلاق توافقی، اقدام به ثبت دادخواست و پیگیری پرونده، تا زمان اجرای صیغه طلاق توافقی در دفتر اسناد رسمی طلاق، خواهند نمود.

پس صرف داشتن وکالت بلا عزل محضری برای پرونده طلاق و اجرای صیغه طلاق، برای مراجعه به دادگاه خانواده کافی نیست و با وکالت محضری اعطایی از سوی شوهر برای پرونده طلاق، فقط امکان عقد قرارداد برای پرونده طلاق توافقی با یکی از وکلای پایه یک دادگستری، وجود دارد.

وکیل طلاق توافقی، می تواند وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی و یا وکیل محضری و مدنی باشد.

وکیل پایه یک دادگستری به شخصی اطلاق می شود که پس از طی مراحل آزمون وکالت و اختبار، موفق به اخذ پروانه وکالت دادگستری می شود.

وکیل پایه یک دادگستری، علاوه بر فعالیت به عنوان وکیل طلاق توافقی و مشاور حقوقی خانواده، امکان اشتغال به عنوان مشاور حقوقی و مشاوره حقوقی خانواده را دارد. بهترین وکیل طلاق توافقی در مشهد ، عنوانی است که بعضی از موسسه های حقوقی غیرمجاز فاقد دانش حقوقی جهت بازاریابی غیر متعارف، از آن استفاده می کنند.

بهترین وکیل طلاق توافقی در مشهد به عنوان وکیل طلاق توافقی، دارای ویژگی هایی است که می توان به مهمترین آنها که دارا بودن دانش کافی حقوقی در دعاوی خانواده، به عنوان مشاور حقوقی خانواده و مشاور حقوقی اشاره کرد که می تواند لازمه قبول پرونده طلاق توافقی، توسط وکیل طلاق توافقی باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *