وکیل اسید پاشی در مشهد

وکیل اسید پاشی در مشهد

یکی از پدیده های شومی که امروزه در جامعه شاهد آن هستیم اسید پاشی در راستای انتقام جویی می باشد که گاها در اثر شکست عشقی صورت گرفته است. وکیل اسید پاشی در مشهد با تجربه و تخصصی که در امور کیفری به دست آورده است و همچنین شناختی که از رویه ها دادسراها و دادگاه های شهرستان مشهد دارد در دفاع از حقوقی اصحاب دعوا نقش مهمی می تواند داشته باشد

سابقه تقنینی اسیدپاشی

سابقه تقنینی و جرم انگاری اسید پاشی سال 1337 می باشد مقنن در سال 1337 با تصویب ماده واحده ای تحت عنوان لایحه قانونی مربوط به مجازات پاشیدن اسید مجازات کسی را که با پاشیدن اسید یا هر نوع ترکیبات شیمیایی دیگر موجب مرض دایمی یا فقدان یکی از حواس مجنی علیه یا قطع یا نقصان یا از کار افتادن عضوی از اعضای او بشود حبس از دو تا ده سال و اگر موجب صدمه دیگری شود حبس از دو تا پنج سال تعیین کرده است. خوشبختانه این ماده در مورخه 27/07/1398 به موجب قانون تشدید مجازات اسیدپاشی و حمایت از بزه‌دیدگان ناشی از آن نسخ گردید

وکیل حرفه ای اسید پاشی در مشهد

وکیل دادگستری در مشهد عنصر قانونی جرم اسید پاشی را مطابق ماده یک قانون  تشدید مجازات اسید پاشی ” هرکس عمداً با پاشیدن اسید یا هر نوع ترکیبات شیمیایی دیگر، با هر میزان غلظت موجب جنایت بر نفس، عضو یا منفعت شود در صورت مطالبه از ناحیه مجنیٌ‌علیه یا ولی‌دم حسب مورد با رعایت شرایط مقرر در کتاب قصاص، به قصاص نفس، عضو یا منفعت محکوم می‌شود.

شرایط تحقق جرم اسید پاشی

رفتار فیزیکی لازم برای تحقق عنصر مادی این جرم پاشیدن اسید یا ترکیبات شیمیایی دیگر است که شامل اعمالی مثل فروکردن اعضای بدن قربانی در اسید هم شده ولی خورانیدن یا تزریق کردن اسید به بدن را به دلیل عدم اطلاق واژه پاشیدن بر اعمال در بر نمی گیرد. مطابق تبصره یک ماده فوق الذکر  ریختن اسید یا سایر ترکیبات شیمیایی بر روی فرد، فرو بردن اعضای بدن در درون اسید و اعمالی نظیر آن در حکم اسیدپاشی استت نتیجه لازم برای تکمیل عنصر مادی تحقق یکی از نتایج مذکور در ماده است که بر اساس شدت آن ها مجازات مرتکب تفاوت می کند

مجازات جرم اسیدپاشی

وکیل پایه یک دادگستری در مشهد در خصوص مجازات جرم اسیدپاشی عنوان نمود که بنابر ماده مذکور هرگاه شخصی مرتکب جرم موضوع این قانون شود و مجازات آن قصاص نباشد یا به هر علتی مانند مصالحه اولیای دم، قصاص اجراء نشود، مرتکب علاوه بر پرداخت دیه یا ارش یا وجه‌المصالحه حسب مورد مطابق مقررات مربوطه، به ترتیب زیر مجازات می‌شود:

  • در جنایت بر نفس و جنایت منجر به تغییر شکل دائمی صورت بزه‌دیده به حبس تعزیری درجه یک؛
  • در جنایتی که میزان دیه آن بیش از نصف دیه کامل باشد، به حبس تعزیری درجه دو؛
  • در جنایتی که میزان دیه آن از یک‌سوم تا نصف دیه کامل باشد، به حبس تعزیری درجه سه؛
  • در جنایتی که میزان دیه آن تا یک‌سوم دیه کامل باشد، به حبس تعزیری درجه چهار؛

 

عنصر روانی جرم اسید پاشی

بنا به تصریح ماده واحده عمد در انجام این کار است که قطعا مستلزم علم به ماهیت ماده ای که بر روی دیگری پاشیده می شود است.لیکن وجود سوء نیت خاص یعنی قصد ایجاد یکی از نتایج مذکور در ماده ضرورتی ندارند.بنابراین کسی که صرفا به قصد ترساندن یا ایجاد سوزش جزئی در پوست صورت دیگری به روی او اسید می پاشد در صورت نابینا شدن وی به مجازات شدید قسمت اول ماده ناظر بر فقدان یکی از حواس مجنی علیه محکوم خواهد شد هرچند که قصد خاص ایجاد این نتیجه را نداشته است.

عدم برخوردای متهم از نهادهای تخفیفی و ارفاقی قانون مجازات اسلامی

مطابق ماده 3 قانون تشدید مجازات اسیدپاشی در مورد جرائم موضوع این قانون و شروع به آن، مقررات مربوط به آزادی مشروط، تعلیق و تخفیف مجازات قابل اعمال نیست مگر آنکه بزه‌دیده یا اولیای دم نسبت به مجازات تعزیری مرتکب نیز اعلام گذشت کرده با‌شند که در این صورت دادگاه می‌تواند مجازات مرتکب را یک درجه تخفیف دهد.

پرداخت هزینه های درمانی به بزه دیده در جرم اسیدپاشی

در کلیه موارد مذکور در این قانون، مرتکب علاوه بر جبران خسارت‌های مقرر در ماده 14 قانون آیین دادرسی کیفری  ملزم به پرداخت هزینه‌های درمان بزه‌دیده می‌باشد. در صورتی که مرتکب با تشخیص قاضی رسیدگی‌کننده متمکن از پرداخت هزینه‌های درمان نباشد، هزینه‌های مربوطه از محل صندوق تأمین خسارت‌های بدنی پرداخت می‌شود.

تبصره1 :  سازمان بهزیستی کشور مکلف است با تشخیص قاضی رسیدگی‌کننده، به بزه‌دیده‌گان موضوع این قانون خدمات روانشناختی، مددکاری و توانبخشی ارائه کند.

تبصره2 :  در مواردی که هزینه‌های موضوع این ماده و تبصره (۱)، از صندوق تأمین خسارت‌های بدنی و سازمان بهزیستی پرداخت می‌شود، صندوق یا سازمان بهزیستی می‌توانند برای دریافت هزینه‌های پرداخت‌شده به مرتکب رجوع کنند.

چرا باید به وکیل حرفه ای اسیدپاشی در مشهد مراجعه کرد

کثرت و گستردگی امور حقوقی  و همچنین  دشواری و پیچیدگی پرونده های کیفری از طرف دیگر موجب  گردیده است تا وکلا  به صورت حرفه ای و تخصصی مشاوره و وکالت نمایند ونتواند در تمامی زمینه ها فعالیت نمایند.  وکیل کیفری در مشهد با تکیه بر توان علمی خویش که از دانشگاه های برتر کشور کسب نموده است و با به کارگیری تجربه عملی خویش که در سالیان متوالی با قبول انواع پرونده های کیفری به دست اورده است می تواند این اطمینان را در شما ایجاد کند که در روند دادرسی کیفری تمامی حقوق قانونی و شرعی موکل حفظ گردد.

حق الوکاله وکیل اسیدپاشی در مشهد

میزان حق الوکاله وکیل کیفری اسیدپاشی در مشهد با توجه اهمیت جرم ومجازات آن و همچنین ادله و مستندات طرفین  ومرجع رسیدگی به جرم معمولا به صورت توافقی تعیین می گردد که از لحاظ قانونی و شرعی معتبر می باشد . ایین نامه تعرفه حق الوکاله وکیل مصوب 1398 مبلغ حق الوکاله وکیل با توجه به اهمیت جرم و مرجع رسیدگی بین 2 تا 50 میلیون تومان در نظرگرفته است.

شماره و آدرس دفتر وکیل اسید پاشی در مشهد

برای مشاوره حقوقی تخصصی و اعلام وکالت در پرونده های کیفری مشهد و سایر شهرستان ها ، می توانید با حضور در دفتر وکالت وکیل اسید پاشی در مشهد به ادرس مشهد میدان جانباز، مجتمع اداری پاژ یک طبقه 8 و احد 808 دفتر وکالت هاشم اندرزیان از مشاوره وکیل متخصص کیفری استفاده نمود و در صورتی که  بعد مسافت و یا سایر عوامل مانع حضور شما می گردد از طریق شماره تلفن 09152055986 به صورت تلفنی، واتساپ و تلگرام با وکیل کیفری در مشهد در تماس باشید تا علاوه بر مشاوره در خصوص نحوی اعطای وکالت نیز توضیحات لازم ارائه گردد

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *