وکیل خانواده در مشهد – گلبهار – چناران ۰۹۱۵۲۰۵۵۹۸۶

وکیل خوب مهریه ، وکیل خانواده

وکیل خوب مهریه ، وکیل خانواده


.

موسسه حقوقی و داوری دادفران نیک اندیش خدمات مشاوره و حل اختلافات خانوادگی را در شهر مشهد و گلبهار و چناران انجام می دهد .

اگر به دنبال وکیل حرفه ای خانواده هستید با مشاورین ما تماس بگیرید

اصل دهم قانون اساسی بیان می دارد « از آنجا که خانواده واحد بنیادی جامعه اسلامی است، همه قوانین و مقررات و برنامه ریزی های مربوط باید در جهت آسان کردن تشکیل خانواده، پاسداری از قداست آن و استواری روابط خانوادگی بر پایه حقوق و اخلاق اسلامی باشد »

خانواده در حفظ و گسترش قدرت ملی نقش موثری ایفاء مینماید. به بیان دیگر رابطه ای نزدیک بین قدرت ملی و خانواده وجود دارد و سستی و تباهی خانواده ها انحطاط ملت را به دنبال می آورد. هر قاعده ای که قانونگذار در امور مربوط به خانواده وضع می نماید می تواند در تحکیم و یا تضعیف خانواده موثر واقع گردد.

بنابراین در این زمینه قانونگذار باید با احتیاط بیشتری قدم بردارد و از هر اقدامی که منجر به سستی بنیان خانواده می گردد، پرهیز نماید و در وضع قوانین، عرف و عادت و رویکرد عملی و حتی سنن خانوادگی را در نظر گیرد، در غیر اینصورت اجرای قانون با اشکالات فراوان مواجه می گردد و یا در صورت اجرا به سستی و انحطاط خانواده می انجامد.

در هرحال سرنوشت نسل فردا در دامان خانواده امروز رقم می خورد و قوانین و مقررات مربوط به خانواده علاوه بر اثر گذاری مثبت یا منفی در وضعیت امروز زوجین، اثرات غیر قابل انکاری در وضعیت زنان و مردان فردای کشور و به تبع آن فردای اجتماع خواهد داشت.
بنابراین علاوه بر قانونگذار، شخصی که در مسند قضاوت می نشیند نیز باید بسیار هوشمندانه و با ظرافت و آینده نگری قلم بر کاغذ بچرخاند و با تأمل بر مواردی که در آن وضعیت نمی تواند مورد تأمل زوجین قرار گیرد، در خصوص حل و فصل اختلافات تصمیم گیری نماید، وکیل دادگستری نیز باید با فن و تجربه خود تا حدی صلاح مراجعه کنندگان یا موکلین را تشخیص و سپس در مسیر صحیح قدم بردارد. اگر مصلحت در اصلاح ذات البین باشد تمام تلاش خود را در این خصوص انجام و در غیر اینصورت طرفین را به توافق و مذاکره دعوت نماید.
دعاوی مربوط به خانواده دارای پیچیدگی های خاص خود می باشد و گاه زوجین را ماهها و سالها در دام خود گرفتار و بر پله های دادگستری و مراجع مربوطه اسیر خود می نماید.

در بسیاری از مواقع زوجین پس از دوندگی و تحمل مشقت های بسیار اقدام به توافقی می نمایند که در ابتدای امر توسط وکیل یا قاضی یا اطرافیان، دعوت به انجام آن شده بودند و پس از انجام توافق حسرت عمر هدر رفته در دادگاه خانواده و دادسرا و … را میخورند و چه بسیار اقدامات و گفتارهای دون شان طرفین که پل های پشت سر را تخریب و راه بازگشت را حتی بعد از ندامت و پشیمانی می بندد.

مردی که در محل کار خویش و در انظار عموم و همکاران توسط همسر خویش بابت مهریه جلب گردیده و ماه ها در زندان به سر برده، با غرور شکسته شده دیگر میل و انگیزه ای برای بازگشت به زندگی مشترک نداشته و زنی که با تهمت ها و تهدیدها و ناسزاها و ضرب و شتم همسر خویش مواجه گشته، آرزوهای خود را بر باد رفته دیده و نسبت به ادامه زوجیت دلسرد می گردد.

وکیل خانواده در مشهد

متاسفانه وقتی حرمت ها شکسته شود ستون های زندگی مشترک سست گردیده و حتی در صورت بازگشت نیز احتمال تخریب با یک لرزش کوچک به مراتب بیشتر از قبل می باشد. مشکلات و اختلافات همواره در زندگی مشترک وجود داشته و دارد ولی زوجین باید در صورت اختلاف از هرگونه اقدام عجولانه و حرمت شکنی پرهیز نموده و کمی گذشت را سرلوحه زندگی مشترک قرار داده و حل برخی از مشکلات را به گذر زمان بسپارند تا خدایی ناکرده قداست خانواده لکه دار نگردد.
دعاوی خانواده علاوه بر علم و دانش و فن، تجربه بالای وکیل دادگستری در این امور را می طلبد. وکیل متخصص دعاوی خانوادگی باید ضمن آگاهی از موارد فوق الذکر بر رویه قضایی مسلط باشد و با آینده نگری اقدامات لازم را انجام و ادله اثبات دعوی را بطور کامل جمع آوری نماید تا عواقب ناشی از اختلاف عقیده و سلیقه مراجع قضایی گریبان گیر وی نگردد.

بسیار ملاحظه گردیده که تنها ارسال یک اظهارنامه صحیح نتیجه دعوی را تعیین می نماید و به دلیل ارتباط اکثر دعاوی خانوادگی به یکدیگر، یک اقدام اشتباه یا شکست در یک دعوی، سایر دعاوی را تحت الشعاع قرار می دهد.
اکثر دعاوی خانوادگی در دادگستری با مطالبه مهریه از جانب زوجه آغاز می گردد و با اقامه دعوی الزام به تمکین از جانب زوج ادامه پیدا می نماید. تقدم و تأخر این اقدامات دارای علت های مختلفی می باشد که در این مبحث نمی گنجد. برخی دیگر از دعاوی خانوادگی عبارتند از

مطالبه نفقه زوجه، مطالبه نفقه فرزند، مطالبه اجرت المثل ایام زوجیت، استرداد جهیزیه، حضانت فرزند مشترک، حق ملاقات با فرزند مشترک، اعسار و تقسیط مهریه، تعدیل از تقسیط مهریه، منع اشتغال زوجه، فسخ نکاح، اجازه ازدواج مجدد و طلاق می باشد. دعاوی کیفری که اغلب در کنار دعاوی خانوادگی مطرح می گردند عبارتند از ترک انفاق، ضرب و شتم، تهدید، توهین، فحاشی، افترا، فریب در ازدواج و … .

وکیل خانواده در مشهد و گلبهار و چناران

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *