وکیل وصول مطالبات در مشهد 09152055986

وکیل نفقه در مشهد , بهترین وکیل نفقه در مشهد , وکیل نفقه خوب در مشهد , وکیل نفقه حرفه ای در مشهد , مشاوره با وکیل نفقه در مشهد , موسسه وکیل نفقه در مشهد , وکیل نفقه

وکیل نفقه در مشهد , بهترین وکیل نفقه در مشهد , وکیل نفقه خوب در مشهد , وکیل نفقه حرفه ای در مشهد , مشاوره با وکیل نفقه در مشهد , موسسه وکیل نفقه در مشهد , وکیل نفقه


مرجع طرح دعوای وصول مطالبات

وکیل وصول مطالبات می تواند مطالبه وجه را از طریق اداره اجرای اسناد رسمی سازمان ثبت اسناد و املاک شهر متبوعه یا دادگاه های عمومی به جریان بیندازد. مطالبه وجوه از طریق اداره اجرای اسناد رسمی با هزینه کمتر و زمان بیشتر انجام می شود اما در دادگاه های حقوقی این کار در زمان کمتری به انجام می رسد اما هزینه بیشتری دارد. در صورت محکومیت خوانده، خواهان می تواند تمامی هزینه های دادرسی و حق الوکاله را از وی مطالبه نماید.

 

در صورتی که نیاز به وکیل برای وصول مطالبات خود دارید ، در صورتی که دعوای شما بین پیمانکار و کارفرما است پس حتما با موسسه ما تماس بگیرید ، لطفا مکالمه در حد 1 دقیقه یا 1 سوال باشد / سپاس

 

برای اطلاع از دعاوی ملکی عبارت وکیل ملکی در مشهد را کلیک کنید  با کسب اطلاعات حقوقی مرتبط با ملک امکان سوءاستفاده از شما به شدت کاهش پیدا می کند

مهمترین دلایل اختلافات مالی پیمانکار و کارفرما

عدم پرداخت به موقع مطالبات پیمانکاران از سوی کارفرمایان علل گوناگونی دارد، اما مواردی که در ادامه به آن ها اشاره می نماییم شایع ترین و مهمترین علل بروز اختلافات مالی پیمانکار و کارفرما است که منجر به عدم پرداخت مطالبات پیمانکاران می شود.

۱- عدم توافق کارفرما و پیمانکار در مورد میزان کارکردی که مطالبات پیمانکار از آن ناشی می شود.

۲- تاخیر های غیر مجاز پیمانکار، عدم رعایت اصول فنی و مهندسی مربوط به انجام بخش های مختلف پروژه و مواردی از این دست که منجر به اعمال جرایم و کسورات به صورت وضعیت های پیمانکار می شود ولی پیمانکار این موارد را نمی پذیرد.

۳- اعمال نظرات نادرست غیر کارشناسی و غیر فنی برخی از عوامل کارفرما در مورد عملکرد پیمانکار که متعاقبا منجر به عدم پرداخت مطالبات پیمانکار می شود.

۴- عدم تبحر و مهارت کافی عواملی که رسیدگی به صورت وضعیت های پیمانکاران به آن ها محول شده است.

۵- عدم وجود و یا عدم کفایت اعتبارات مالی و نقدینگی پروژه که در واقع مهمترین علت عدم پرداخت به موقع مطالبات پیمانکاران است.

 

وکیل وصول مطالبات

وصول مطالبات در قانون و در زبان حقوقی به اخذ و کارسازی دیون مالی از مدیون در حق دائن تعبیر گشته است. شاید در نگاه اول وصول مطالبات عملی ساده و غیر تخصصی به نظر آید و هر شخص با اندیشه به این امر که بدون داشتن تخصص و اطلاعات حقوقی می تواند مطالبات خود را وصول نماید، بدون مشورت با اهل فن خود به دنبال انجام این امر رفته و ممکن است در عمل با مشکلات عدیده مواجه گردد و به دلیل ناآگاهی از قوانین و رویه قضائی، گاه ممکن است فرصت احقاق حق خود را برای همیشه از دست بدهد. وصول مطالبات در ظاهر ساده ولی در عمل دارای پیچیدگی های بسیار بوده و دارا بودن تخصص و تجربه و یا دخالت اهل فن را می طلبد.

 

وظایف و توانایی های وکیل وصول مطالبات

گروهی از وکیل پایه یک دادگستری خبره، به صورت تخصصی به بررسی و قبول وکالت موضوعات وصول وجوه مطالبات معوقه می پردازند. امروزه پرونده های وصول مطالبات، سهم زیادی از پرونده های قضایی کشور را تشکیل داده و از همین رو، مؤسسات حقوقی توسط تیم وکلای حقوقی خود تمامی امور وصول وجه چک و اسناد تجاری را بر عهده می گیرند. آنچه وکیل وصول مطالبات به صورت تخصصی برای مطالبه وجوه معوقه انجام می دهد که شانس بازگرداندن پول از دست رفته مال باخته را بیشتر می کند در سه مرحله کلی خلاصه می شود:

مرحله اول) دعوت بدهکار به انجام مذاکره

همیشه طرح دعوا اولین راه حل نیست. بسیاری از بدهکاران تا پیش از اخطار وکیل به عنوان نماینده یک نهاد قضایی با اختیارات خاص، بدهی های خود را جدی تلقی نمی کنند اما با پیگیری وکیل و اقناع فرد مدیون، وی به صورت مسالمت آمیز نسبت به پرداخت دیون خود اقدام می کند. چه بسا با موفقیت وکیل در این مرحله، هزینه های دادرسی برای مال باخته رقم نمی خورد و در زمان نیز صرفه جویی می شود.

مرحله دوم) ارسال اظهارنامه و اخطاریه

در صورت نتیجه نگرفتن وکیل از مرحله قبل، پیش از طرح دعوا اظهارنامه ای برای بدهکار ارسال می شود که عواقب قضایی عدم پرداخت بدهی تا مهلت مقرر را به وی گوشزد می نماید. تنظیم متن اظهارنامه یکی از تخصصی ترین مواردی است که حتماً باید توسط وکیل انجام شود. زیرا این سند، می توان در صورت اقامه دعوا به پیشرفت پرونده کمک نماید.

مرحله سوم) طرح شکایت وصول مطالبات

مواردی پیش می آید که بدهکار با هیچ یک از روش های فوق اقدامی جهت پرداخت دیون خود نمی نماید. در این صورت وکیل وصول مطالبات می تواند از طرف موکل خود اقدام به طرح شکایت کیفری یا حقوقی علیه صاحب چک و درخواست جلب وی و توقیف اموال او را نماید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *