وکیل دادگستری در مشهد

وکیل دادگستری در مشهد

وکیل دادگستری در مشهد ضمن حفظ اسرار و اطلاعات موکل خود، با صداقت و خلوص نیت تمام تلاش خود را جهت دفاع از موکل به کار گرفته و مانع ضایع شدن حقوق موکل خود در دادگاه  می شود  همراهی یک فرد متخصص و با تجربه، در بسیاری از پرونده ها بسیار کلیدی و حیاتی می باشد

وکالت تخصصی در مشهد

وکالت در مشهد یک امر کاملا تخصصی است و نیاز به تحصیلات و تجربه بالای وی دارد. لذا این وکیل نیازمند مهارت ها و ویژگی های خاص خود می باشد امروزه داشتن وکیل زبده و حرفه ای دادگستری برای تمامی امور حقوقی امری ضروری و انکارناپذیر شده است به نحوی که وکیل در اجرای عدالت  و قانون نقش مستقیمی دارد  در وکالت های تخصصی ، وکیل می تواند به بهترین نحو پرونده موکل خود را تا موفقیت هدایت نماید. امروز  اکثر وکلای دادگستری به صورت تخصصی و حرفه ای و با متمرکز بر روی پرونده هایی با موضوعات مشابه فعالیت می کنند.

انواع وکیل دادگستری:

وکیل دادگستری خود به چندین نوع تقسیم می شود که در ادامه به انواع وکالت در دادگستری و تعاریف آن ها خواهیم پرداخت.

وکیل انتخابی:

متداول ترین و رایج ترین  نوع وکالت دادگستری می باشد در این نوع وکالت، موکلین و مراجعین ، وکیل خود را انتخاب و پس از توافق و انعقاد قرارداد، وکیل وکالت او را جهت دفاع از حقوق وی در مراجع قضایی همانند دادگاه، دادسرا، دادگستری واقع در مشهد و یا سایر شهرستان ها  برعهده خواهد گرفت.و به نظر می رسد که این نوع از تعیین وکیل ، بهترین نوع اخذ وکیل می باشد، چرا که موکل آزاد است تا هر وکیلی که از نظر وی شایسته تر است، وکالت وی را بر عهده بگیرد.

وکیل تسخیری:

زمانی که دعوای کیفری در جریان باشد و با توجه به ضروری بودن حضور وکیل ، به دلیل امتناع و یا عدم بضاعت مالی متهم، وی اقدام به اخذ وکیل ننماید و وکیلی برای دفاع از متهم در دادگاه حاضر نشود، از بین وکلای دادگستری وکیل رایگان برای او از طرف دادگاه انتخاب می شود به این نوع از وکیل دادگستری، وکیل تسخیری گویند.

وکیل معاضدتی:

در مواقعی که اشخاص جهت دفاع از حقوق خود در دعاوی حقوقی نیازمند وکیل بوده اما به دلایلی از قبیل نداشتن تمکن مالی  امکان اخذ وکیل دادگستری برای وی وجود نداشته باشد از طرف دادگاه و یا به تشخیص و تایید کمیسیون معاضدت کانون وکلای دادگستری، خراسان واقع در شهرستان مشهد  وکیلی به منظور دفاع از حقوق شخص  تعیین می گردد. به این نوع وکیل دادگستری، وکیل معاضدتی می گویند در وکالت معاضدتی پرداخت حق الوکاله به وکیل الزامی نمی باشد ومطابق ماده 33 قانون وکالت وکلای دادگستری موطفند که سالانه سه وکالت معاضدتی وتسخیری را قبول نمایند

وکیل اتفاقی:

اگر شخصی که تحصیل کرده رشته حقوق و وکالت باشد اما مشغول به شغل وکالت نباشد و بخواهد برای مشکلات حقوقی که برای بستگان نزدیک وی در مراجع قضایی پیش آمده است وکالت امور قضایی آن ها را به عهده بگیرد، می تواند  با طی مراحل قانونی و پرداخت هزینه لازم، از کانون وکلای دادگستری تنها برای همان مورد پروانه وکالت کسب نماید تا موکل خود را در این پرونده همراهی کند. به این نوع از وکیل دادگستری وکیل اتفاقی گفته می شود.

وکیل سازمانی:

طبق قانون حمایت قضایی از کارکنان دولت و نیرو های مسلح، چنانچه کارکنان دولتی (کشوری و لشکری) در امر خدمتی خود دچار مشکل حقوقی شوند، سازمان می تواند کارشناسان حقوقی خود را به منظور دفاع از حقوق کارکنان خود، به عنوان وکیل دادگستری به مراجع قضایی معرفی نماید. به این دسته ، وکیل سازمانی گفته می شود.

وکیل قوه قضاییه:

اشخاصی که در اجرای ماده ۱۸۷ قانون برنامه پنج ساله سوم توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی کشور از مرکزی بنام مرکز امور مشاوران حقوقی و کارشناسان قوه قضائیه پروانه وکالت دریافت می کنند را وکیل قوه قضائیه (و یا وکیل ماده ۱۸۷) گویند.

وکیل کارآموز (کارآموز وکالت):

افرادی که در امتحانات ورودی کانون وکلای دادگستری پذیرفته شده باشند باید مدتی را نزد وکیل با سابقه به صورت کارآموزی بگذرانند. این اشخاص می توانند در دوران کارآموزی زیر نظر وکیل دادگستری سرپرست، در مسائلی که خیلی پیچیده و سنگین نباشد به امر وکالت نیز بپردازند. به این دسته که در دوران کارآموزی خود همزمان کار وکالت را نیز انجام می دهند، اصطلاحا کارآموز وکالت و یا وکیل کارآموز می نامند.

وکیل پایه یک دادگستری در مشهد
وکیل در مشهد

وکالت وکیل د ر مراجع دادگستری شهرستان مشهد

هنگامی که پرونده به مراجع قضایی ارجاع داده می شود، وکیل دادگستری موظف است که در دادگاه حضور یافته و از حقوق موکل خود در برابر دادگاه دفاع نماید. این شخص دانش و مهارت خود را جهت متقاعد کردن دادگاه به منظور دفاع از حقوق موکل خود استفاده می کند..

وکیل پایه یک دادگستری در دعاوی زیر در مراجع قضایی شهرستان مشهد علاوه بر ارائه مشاوره تخصصی اعلام وکالت می نمائید.

 وکیل دعاوی کیفری مشهد

دعاوی کیفری  اکثر دارای جنبه عمومی می باشند و اصل بر غیرقابل گذشت بودن جرایم می باشد  که در آن دادسرا به ریاست دادستان به نمایندگی از جامعه وظیفه تعقیب جرایم و اجرای مجازات  دارد  در امور کیفری، وکیل  وظیفه وکالت افرادی را دارد که حسب مورد به آنها شاکی  و متهم گفته می شود به عهده دارند و سعی در دفاع از حقوق موکل خود و رفع یا اثبات اتهام از ایشان را دارد.

بعضی از مهمترین دعاوی کیفری در شهرستان مشهد در سال 1401

  • جرایم علیه تمامیت جسمانی و معنوی اشخاص از قبیل: قتل،ضرب و جرح، نزاع دسته جمعی، توهین، افتراو…..
  • جرایم علیه اموال : کلاهبرداری،فروش مال غیر، خیانت در امانت ، سرقت و….
  • جرایم سایبری: دسترسی غیرمجاز( هک) شنود غیرمجاز، کلاهبرداری اینترنتی
  • جرایم مواد مخدر: حمل، خرید و فروش و نگهداری مواد مخدر صنعتی یا سنتی
  • جرایم علیه امنیت عمومی: جعل و استفاده از سند مجعول، رشوه، ضرب سکه های تقلبی و …

 وکیل دعاوی حقوقی مشهد

دعاوی حقوقی اکثرا دارای جنبه خصوصی می باشند و معمولا قاضی و حاکمیت در توافق طرفین دعوا دخالتی ندارند و هدف از اقامه چنین دعوای رفع خصومت بین اصحاب دعوا می باشد در دعاوی رعایت شرایط شکلی و تنظیم دادخواست دارای اهمیت می باشد و اصحاب دعوا را  که خواهان یا خوانده دعوای می نامند.

بعضی از مهمترین دعاوی حقوقی در شهرستان مشهد

  • وصول مطالبات : از قبیل چک و سفته و خسارات تاخیر تادیه و وجه التزام و….
  • دعوای بانکی: ابطال قرارداد های  بانکی، مطالبه وجه از بانک ، ابطال شرط ضمن عقد و…
  • دعوای ناشی از قرارداد: الزام به انجام تعهد، فسخ قرارداد، ابطال قرارداد
  • امور مربوط به شرکت از قبیل ابطال مصوبات هیات مدیره ، اعلان ورشکستگی شرکت و…

 وکیل دعاوی ملکی مشهد

 دعاوی  ملکی دعوای هستند که با موضوعات راجع  به اموال غیرمنقول همانند زمین، آپارتمان و… مطرح می گردد طرح دعوا در خصوص این گونه اموال در دادگستری شهرستان مشهد ، به تخصص و تجربه  وکیل ملک نیازمند می باشد

بعضی از مهمترین دعوای ملکی که در دادگستری مشهد

  • اثبات وقوع عقد بیع و اثبات مالکیت
  • خلع ید
  • رفع تصرف عدوانی
  • رفع مزاحمت و ممانعت از حق
  • تخلیه عین مستاجره
  • الزام به تنظیم سند رسمی
  • الزام به اخذ پایانکار و صورتجلسه تفکیکی و…

وکیل دعاوی خانواده مشهد

دعاوی خانواده از اجتماع زن و مرد تشکیل می شود وبه مرور زمان این اجتماع با ورود فرزند یا فرزندان بزرگتر می شود قانون برای هریک از اعضای خانواده حقوق و تکالیفی را در نظر گرفته است که در صورت عدم التزام به آن ، هر یک از اعضا می تواند به مراجعه به مراجع دادگستری و دادگاه های خانواده در بلوار شفا شهرستان مشهد نسبت به احقاق خویش اقدام نمائید

بعضی از مهمترین دعاوی خانواده در شهرستان مشهد

  • طلاق اعم از یک طرفه و یا توافقی
  • مطالبه مهریه
  • مطالبه نفقه
  • مطالبه اجرت المثل
  • اثبات زوجیت
  • اثبات نسب و یا انکار نسب و…..

اهداف وکیل حرفه ای دادگستری  در مشهد

احقاق عدالت و برقراری آن و نیز جلوگیری از تضییع حقوق افراد مهم ترین اهداف وکالت و وکلا می باشد. یک وکیل مجرب ضمن پیشبرد پرونده های موکل های خود، به نوع خود تلاش در ایجاد و برقراری عدالت جهانی داشته و همواره در جهت احقاق آن در تلاش است.

وکیل دادگستری در مشهد

مهارت های لازم یک وکیل مجرب امور دادگستری:

هر شخصی با توجه به زمینه حقوقی فعالیت خود باید خصوصیات و مهارت های خاص خویش را دارا باشد موارد زیر نمونه هایی از مهارت های لازم هر وکیل در تمامی زمینه های تخصصی می باشد که به طور خلاصه بیان شده است:

مهارت های ارتباطی

مهارت های کلامی و ارتباطی وی برای حضور در دادگاه بسیار ضروری و تعیین کننده می باشد. میزان تسلط و قدرت فن بیان بالا یکی از مهم ترین خصوصیات یک وکیل دادگستری می باشد.

مهارت های تحلیلی

وکیل دادگستری با این مهارت و شناختی که از توانایی خویش دارد به ارزیابی موضوع پرونده می پردازد و در صورتی که احتمال به  نتیجه رسیدن پرونده بالا باشد و با توجه به اهداف موکل، نسبت به اخذ پرونده موکل اقدام می نماید.

مهارت های روانشناختی و اخلاقی

وکیل دادگستری می بایستی دارای مهارت های روانشناخنی و اخلاقی نسبت به اصحاب دعوا، مقامات  قضایی دادگستری  شهرستان مشهد و همکاران وکیل باشد.

صداقت و اعتماد

وکیل سوگند یاد کرده است، باید با صداقت و تلاش و کوشش فراوان و بدون هیچ کم و کاستی در جهت دفاع از حقوق موکل خود تلاش کند و در این راه از هیچ چیز دریغ ننماید.

مهم ترین وظایف یک وکیل دادگستری در قبال موکل کدامند؟

1-دفاع از حقوق موکل خود در برابر دادگاه

2- حفظ اسرار و اطلاعات موکل

3-صداقت در عمل

نقش وکیل دادگستری

استدلال کلی از اهمیت وکالت این است که همه انسانها برابرند و هر شخص شایسته یک فرصت برابر برای دستیابی به عدالت قانونی و حقوقی است.یک وکیل مجرب ضمن پیشبرد پرونده های موکل های خود، به نوع خود تلاش در ایجاد و برقراری عدالت جهانی داشته و همواره در جهت احقاق آن در تلاش است.

وکیل پایه یک متخصص در مشهد

در واقع وکالت یک حرفه بسیار تخصصی می باشد که دارای ظرافت ها و نکات حقوقی است که هر کسی به تنهایی قادر به انجام آن نیست و توانایی و مهارت در این موضوع نیازمند تجربه و تخصص می باشد که در واقع همین معیار تفاوت اصلی بین یک وکیل با تجربه و یک شخص است.

نحوی اعلام وکالت وکیل پایه یک دادگستری در مشهد

وکیل دادگستری در مشهد با بررسی اظهارات و همچنین مدارک و مستندات ارائه شده توسط موکلین و مراجعین به دفتر وکالت بر اساس اوضاع و احوال پرونده و موضوعات پرونده و به کارگیری ظرافت های حقوقی ، نظر تخصصی و فنی خویش را به منظور اتخاذ بهترین تصمیم به موکلین و مراجعین اعلام می کند و با شناخت موثری که از مراجع دادگستری و دادسرا ها ی مشهد به دست آورده است با نحوی تفسیر و اجرای قوانین در شعب حقوقی و کیفری آشنایی کامل دارد و به پشتوانه همین تجربه و تخصص علمی می تواند موکلین را در رسیدن به نتیجه مطلوب قانونی همراهی کند. . وکیل دادگستری در مشهد  با ارائه شواهد و مستندات ، همچنین استفاده از استدلالات قوی  حقوقی و استناد های قانونی و حقوقی از حقوق موکلین در مراجع قضایی شهرستان مشهد  دفاع می نماید.

حق المشاوره وکیل پایه یک دادگستری در مشهد در سال 1402

در بعضی از مواقع اشخاص به دلایل مختلفی ازقبیل  میزان حق الوکاله وکیل دادگستری ، اهمیت دعاوی اقامه شده و… تمایلی برای گرفتن وکیل دادگستری ندارند پیشنهاد وکیل پایه یک دادگستری بر این است که در هر امر حقوقی حداقل از مشاوره حقوقی وکیل دادگستری استفاده نمایند چرا که در مشاوره با پرداخت حق المشاوره و هزینه کم می توانید از صرف هزینه ای هنگفت، اتلاف وقت و در نهایت بی فایده بودن اقدامات جلوگیری کند. حق المشاوره وکیل پایه یک دادگستری در مشهد در سال 1402  مطابق با آیین نامه تعرفه حق الوکاله وکیل سال 1398 مصوب رئیس محترم قوه قضاییه می باشد وبین 50 هزار تا 500 هزار تومان برای هر ساعت می باشد.

حق الوکاله وکیل پایه یک دادگستری در مشهد

حق الوکاله وکیل با توجه به اهمیت موضوع، احتمال نتیجه گرفتن، مدت رسیدگی، مرجع رسیدگی کننده و… و به صورت توافقی بین وکیل و موکل تعیین می گردد و در صورتی که قرارداد خصوصی بین طرفین وجود نداشته باشد آیین نامه تعرفه حق الوکاله وکیل سال 1398 مصوب رئیس محترم قوه قضاییه حکم فرما می باشد

شماره تلفن و دفتر وکالت وکیل دادگستری در مشهد

اعلام وکالت و مشاوره های حقوقی در شهرستان مشهد  به دو صورت حضوری از طریق حضور در دفتر وکالت وکیل واقع در مشهد، میدان جانباز، مجتمع اداری پاژ یک ، طبقه 8 واحد 808  و همچنین به صورت غیر حضوری از طریق تنظیم وکالتنامه الکترونیکی امکان پذیر می باشند

[yasr_visitor_votes]