وکیل آدم ربایی در مشهد

وکیل آدم ربایی در مشهد

ادم ربایی جرمی است که از قدیم الایام به عنوان جرم شدیدی با مجازات سنگین پیش بینی شده بود. از نظر وکیل جرم آدم ربایی در مشهد عنصر قانونی این جرم در ماده 621 قانون مجازات اسلامی  پیش بینی شده است.

به موجب ماده 621 «هرکس به قصد مطالبه وجه یا مال یا به قصد انتقام یا به هر منظور دیگر به عنف یا تهدید یا حیله یا به هر نحو دیگری شخصا یا توسط دگری شخصی را برباید یا مخفی کند به حبس از پنج تا پانزده سال محکوم خواهد شد.»

عناصر و ارکان جرم آدم ربایی

وکیل دادگستری در مشهد رفتار فیزیکی لازم برای تحقق این جرم ربودن می داند .همانطور که ربودن مال مستلزم نقل مکان کردن مال دیگری بدون رضایت وی می باشد برای تحقق جرم ادم ربایی نیز برخلاف جرم حبس کردن غیر قانونی باید شخص دیگری بدون رضایت خودش چه به طور پنهانی و چه به طور علنی جابجا شود.بنابراین بستن دره اتاق بر روی دیگری و یا همراه کردن دیگری با خود با میل و رضای وی ادم ربایی محسوب نمی شود

صرف رضایت اولیه کسی در سوار شدن به خودروی دیگری موجب عدم تحقق جرم آدم ربایی در صورتی که راننده برخلاف میل مسافر تغییر مسیر دهد نمی گردد.

کسی به کودکی وانمود کند که از سوی پدرش ماموریت دارد تا وی را به خانه برساند و بدین ترتیب وی را با خود همراه سازد.همین حکم در مواردی جاری خواهد بود که فرد ربوده شده بنا به دلایلی مثل بیهوش یا در خواب بودن قادر به اعلام مخالفت نباشد.به تصریح ماده جرم موضوع ان تحقق می یابد.

اشتباه مرتکب در مورد هویت و ویژگی های فرد ربوده شده مثل اینکه وی قصد ربودن فرزند فرد ثروتمندی را جهت اخاذی از پدرش داشته باشد ولی به اشتباه فرزنده فرد فقیری را برباید.

از نظر وکیل پایه یک دادگستری مباشرت مجرم در ارتکاب آدم ربایی شرط نیست.وی ممکن است اینکار را همان طور که در ماده امده است توسط دیگری انجام دهد مثل اینکه صغیر غیر ممیز یا مجنونی را به ربودن کسی برانگیزد. و به مواردی مربوط  می شود که در انها سبب اقوای از مباشر است. موجب تخفیف در مجازات مرتکب خواهد شد.

موارد تشدید مجازات آدم ربایی

در سه حالت مجازات شخص آدم ربا تشدید شده و میزان آن حداکثر مجازات یعنی پانزده سال حبس خواهد بود. این موارد بنا به تصریح قسمت اخیر ماده   621 عبارت اند از:

کمتر بودن سن مجنی علیه از پانزده سال تمام:

با توجه به اینکه کیفیت مشدده مبنای شرعی ندارد مراد از سال را باید سال شمسی دانست نه قمری دانست.به علاوه بنظر می رسد که علم مرتکب به سن مجنی علیه ضرورتی ندارد و این تشدید در هر حال بر او بار خواهد شد.

استفاده از وسیله نقلیه:

با توجه به اطلاق ماده وسیله نقیله اعم از وسیله نقلیه موتوری یا غیر موتوری می باشد،ولی شامل حیوانات مثل اسب نمی شود.همین طور اگر رباینده پس از ربایش فرد که جرمی انی است برای تغییر مکان شخص ربوده شده از وسیله نقلیه استفاده کند مشمول تشدید قرار نمی گردد مگر اینکه این اقدام و ربایش اولیه کاملا در ادامه یکدیگر باشندمثلا طفلی را از کنار مدرسه بغل کرده و پس از دقایقی وی را وارداتوموبیل نموده و بگریزد.

ورود آسیب جسمی یا حیثیتی به قربانی:

آسیب باید در نتیجه آدم ربایی  به قربانی وارد شود و به عبارت دیگر بین این دو رابطه سببیت موجود باشد.بنابراین هرگاه رباینده قربانی را به خانه دیگری در همان شهر ببرد و در اثر وقوع زلزله همه خانه های شهر ویران شده و قربانی نیز مجروح شود این تشدید بر رباینده بار نخواهد شد. منبع تخلیص مقاله و مطلب کتاب جرایم علیه اشخاص دکتر میرمحمد صادقی می باشد. برای اطلاع از سایر شرایط و همچنین  مشاوره  و وکالت در جرم آدم ربایی با وکیل آدم ربایی در مشهد 09152055986 در تماس باشید

وکالت وکیل حرفه ای جرم آدم ربایی در دادگاه های کیفری مشهد

معمولا در خصوص این گونه جرایم ابتدا با طرح شکایت از طریق دفاتر خدمات قضایی و ارجاع به یکی از دادسراهای صدف، وحدت و کوهسنگی مشهد نسبت به موضوع رسیدگی شروع می گردد بررسی دوربین های مدار بسته، شنود تماس های تلفنی،پرینت مکالمات و پیامک ها،  شهادت شهود و اقرار و… از جمله مستندات و قرائنی هستند که در اثبات این جرم مورد استفاده قرار می گیرد  و در نهایت پس استماع اظهارات طرفین وصدور قرار تامینی و اخذ آخرین دفاع  پرونده با صدور قرار جلب به دادرسی به دادگاه کیفری یک مجتمع ولایت  واقع در بلوار ساجدی جهت صدور رای ارسال می گردد.

مزایا مراجعه به وکیل جرم آدم ربایی در مشهد

وکیل کیفری در مشهد  به صورت تخصصی در خصوص آدم ربایی  مشاوره و اعلام  وکالت می نماید.  نقش و عملکرد وکیل کیفری آدم ربایی  به صورت مستقیم و غیرمستقیم در نتیجه ای دعاوی کیفری موثر می باشد و پیشنهاد می گردد برای کسب بهترین نتیجه از دعاوی کیفری قبل از هر گونه  اقدامی با وکیل متخصص آدم ربایی در مشهد مشاوره نماید.

حق الوکاله و حق المشاوره  وکیل کیفری کار جرم آدم ربایی در مشهد

میزان حق الوکاله وکیل کیفری آدم ربایی در مشهد با توجه اهمیت جرم ومجازات آن و همچنین ادله و مستندات طرفین  ومرجع رسیدگی به جرم معمولا به صورت توافقی تعیین می گردد که از لحاظ قانونی و شرعی معتبر می باشد .

ایین نامه تعرفه حق الوکاله وکیل و حق المشاوره  مصوب 1398 مبلغ حق الوکاله وکیل با توجه به اهمیت جرم و مرجع رسیدگی بین 2 تا 50 میلیون تومان در نظرگرفته است.و حق المشاوره را بین 50 تا 500 هزار تومان بابت یک ساعت مشاوره در نظر گرفته است

شماره تلفن و دفتر وکالت وکیل جرم آدم ربایی در مشهد

برای مشاوره و اعلام وکالت در پرونده های کیفری شهرستان مشهد و سایر شهرستان ها ، می توانید با حضور در دفتر وکالت وکیل جرم آدم ربایی در مشهد  از مشاوره وکیل متخصص کیفری استفاده نمود و در صورتی که  بعد مسافت و یا سایر عوامل مانع حضور شما می گردد از طریق شماره تلفن 09152055986 به صورت تلفنی، واتساپ و تلگرام با وکیل کیفری آدم ربایی در مشهد در تماس باشید تا علاوه بر مشاوره در خصوص نحوی اعطای وکالت  و تنظیم وکالتنامه الکترونیکی نیز توضیحات لازم ارائه گردد

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *