وکیل افشای اسرار در مشهد

وکیل افشای اسرار " راز " در مشهد

افشای اسرار مردم کاری مغایر با موازین اخلاقی محسوب می شود وکیل افشای اسرار در مشهد در این زمینه به صورت مشاوره و اعلام وکالت درمراجع قضایی شهرستان مشهد به اصحاب دعوا برای کسب نتیجه مطلوب همراه باشد

وکیل حرفه ای افشای اسرار در مشهد

 افشای اسرار جزء در موارد خاص،وصف مجرمانه ندارد. از نظر وکیل حرفه ای افشای اسرار در مشهد جرم بودن این عمل منوط به ان است که شخص به مناسبت شغل یا حرفه خود محرم اسرار مردم شود.این جرم در ماده648«قانون تعزیرات»به شرح زیر مورد پیش بینی مقنن قرار گرفته است:

«اطبا و جراحان و ماماها و داروفروشان و کلیه کسانی که به مناسبت شغل یا حرفه خود محرم اسرار مردم میشوند هرگاه در غیر از موارد قانونی اسرار مردم را افشا کنند به سه ماه و یک روز تا یک سال حبس و یا به یک میلیون و پانصد هزار ریال تا شش میلیون ریال جزای نقدی محکوم می شوند.»

شرایط و ارکان جرم افشای اسرار

از نظر وکیل دادگستری در مشهد شمول این ماده تنها نسبت به افرادی است که نوع شغل و حرفه انها موجب دسترسی انان به اسرار مردم که نوعا داعی بر پنهان کردن انها دارند می شود.علاوه بر اشخاص مذکور در ماده می توان وکلای دادگستری کارشناسان رسمی ماموران تشخیص و سایر مراجع مالیاتی قضات سر دفتر داران اسناد رسمی مترجمان رسمی و ماموران انتظامی را نیز می توان در زمره این افراد قرار داد.

برای شمول ماده648 نسبت به این اشخاص همان طور که قبلا اشاره کردیم انها باید به مناسبت شغل و حرفه خود به اسرار دیگران اگاه شده باشند نه اینکه مثلا پزشکی وقتی به عنوان مهمان به منزل دیگری می رود از بیماری خاص صاحب خانه مطلع شود و ان را افشا کند. نباید نا گفته گذاشت که افشا شامل مطلع کردن حتی یک نفر هم می شود.

عنصر روانی در افشای اسرار

از نظر وکیل پایه یک دادگستری  برای تحقق جرم ضرورتی ندارد که شخص حرفه ای در ابعاد گسترده نسبت به افشای اسرار دیگران اقدام کند.لیکن،وی باید نسبت به این امر عامد باشد نه اینکه مثلا در حال خواب،مستی،بیهوشی و یا تحت تاثیر هیپنوتیزم این کار را کرده باشد.از سوی دیگر جرم موضوع ماده 648یک جرم مطلق است و اثبات ورود ضرر به کسی که اسرارش فاش شده است شرط تحقق ان نمی باشد.

مجازات افشای اسرار

قانونگذار در ماده 648 قانون مجازات اسلامی مجازات افشاکننده اسرار را به سه ماه و یک روز تا یک سال حبس و یا به یک میلیون و پانصد هزار ریال تا شش میلیون ریال جزای نقدی محکوم می شوند. منبع تخلیص مطلب کتاب جرایم علیه اشخاص دکتر حسین میرمحمد صادقی می باشد.

وکالت وکیل حرفه ای جرم افشای اسرار در دادگاه های کیفری مشهد

 معمولا در خصوص جرایم افشای اسرار  ابتدا با طرح شکایت از طریق دفاتر خدمات قضایی و ارجاع به یکی از دادسراهای صدف، وحدت و کوهسنگی مشهد نسبت به موضوع رسیدگی شروع می گردد شهادت شهود و اقرار و همچنین صداهای ضبط شده و… از جمله مستندات و قرائنی هستند که در اثبات این جرم مورد استفاده قرار می گیرد  و در نهایت پس استماع اظهارات طرفین وصدور قرار تامینی و اخذ آخرین دفاع  پرونده با صدور قرار جلب به دادرسی به یکی از مجتمع های قضایی امام خمینی و عدالت شهرستان مشهد جهت صدور رای ارسال می گردد.

مزایا مراجعه به وکیل جرم افشای اسرار در مشهد

 وکیل کیفری در مشهد می تواند  به صورت تخصصی در خصوص  دعاوی افشای اسرار  مشاوره و وکالت می نماید.  نقش و عملکرد وکیل کیفری حرفه ای به صورت مستقیم و غیرمستقیم در نتیجه ای دعاوی کیفری افشای اسرار موثر می باشد و پیشنهاد می گردد برای کسب بهترین نتیجه از دعاوی کیفری قبل از هر گونه  اقدامی با وکیل متخصص کیفری در مشهد مشاوره نماید.

حق الوکاله و حق المشاوره  وکیل کیفری کار جرم افشای اسرار در مشهد

میزان حق الوکاله وکیل کیفری در مشهد با توجه اهمیت جرم ومجازات آن و همچنین ادله و مستندات طرفین  ومرجع رسیدگی به جرم معمولا به صورت توافقی تعیین می گردد که از لحاظ قانونی و شرعی معتبر می باشد .

ایین نامه تعرفه حق الوکاله وکیل و حق المشاوره  مصوب 1398 مبلغ حق الوکاله وکیل با توجه به اهمیت جرم و مرجع رسیدگی بین 2 تا 50 میلیون تومان در نظرگرفته است.و حق المشاوره را بین 50 تا 500 هزار تومان بابت یک ساعت مشاوره در نظر گرفته است

شماره تلفن و دفتر وکالت وکیل جرم افشای اسرار در مشهد

برای مشاوره و اعلام وکالت در پرونده های کیفری شهرستان مشهد و سایر شهرستان ها ، می توانید با حضور در دفتر وکالت وکیل جرم افشای اسرار در مشهد به ادرس چهارراه فرامرز عباسی نرسیده به فرامرز 1 ، مجتمع بهارستان طبقه دوم از مشاوره وکیل متخصص کیفری استفاده نمود و در صورتی که  بعد مسافت و یا سایر عوامل مانع حضور شما می گردد از طریق شماره تلفن 09152055986 به صورت تلفنی، واتساپ و تلگرام با وکیل کیفری افشای اسرار  در مشهد در تماس باشید تا علاوه بر مشاوره در خصوص نحوی اعطای وکالت نیز توضیحات لازم ارائه گردد

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *