وکیل مزاحمت تلفنی در مشهد

وکیل مزاحمت تلفنی در مشهد

وکیل مزاحمت تلفنی در مشهد


.

وکیل مزاحمت تلفنی در مشهد

با توجه به شیوع و گسترش دستگاه های مخابراتی ازجمله تلفن قانونگذار درسال 1375ایجاد مزاحمت به وسیله این دستگاهها را در قالب ماده641«قانون تعزیرات»جرم انگاری کرده است.مطابق این ماده «هرگاه کسی به وسیله تلفن یا دستگاه های مخابراتی دیگر برای اشخاص مزاحمت نماید علاوه بر اجرای مقررات خاص شرکت مخابرات مرتکب به حبس از یک تا شش ماه محکوم خواهد شد.»

در این مقاله وکیل مزاحمت در مشهد به بررسی صفر تا صد مقاله جرم مزاحمت تلفنی می پردازد

وکیل مزاحمت تلفنی در مشهد 

به عقیده وکیل پایه یک دادگستری در مشهد  ماده 641 قانون مجازات اسلامی علاوه بر تلفن های ثابت و همراه شامل دستگاه نمابر(فاکس)،تلکس،پی جو(پیجر)،بیسیم و رایانه متصل به اینترنت نیز می شود.بنابراین

1- هم کسی که از طریق تلفن زدن و صحبت کردن با دیگری مزاحم وی می شود و

2-هم کسی که ازطریق ارسال فاکس تلکس نامه الکترونیکی(ایمیل)پیامک گذاشتن  پیام روی دستگاه پیام گیر تلفن دیگری یا ارسال پیام از طریق پیجو برای دیگری ایجاد مزاحمت می کند.

صرف تلفن زدن و قطع کردن یا تلفن زدن و سکوت کردن به ویژه وقتی در ساعاتی مثل نیمه های شب انجام شود می تواند موجب تحقق جرم موضوع این ماده شود.بدیهی است

عنصر روانی جرم مزاحمت تلفنی

مرتکب باید در ایجاد ارتباط با دیگری از طریق وسایل مخابراتی عامد باشد نه اینکه مثلا در حالت خواب گردی یا تحت تاثیر هیپنوتیزم مرتکب این کار شده باشد. به علاوه قصد ایجاد مزاحمت هم ضروری بنظر میرسد. بنابراین کسی که مکررا شماره تلفن دیگری را به تصور اینکه یک اداره دولتی است گرفته و بر روی دستگاه پیامگیر پیامهای انتقادامیز میگذارد مرتکب جرم موضوع ماده 641 نمی شود.

مجازات مزاحمت تلفنی 

مجازات مذکور در ماده علاوه بر اجرای مقررات خاص شرکت مخابرات علیه مرتکب اجرا میشود.از جمله این مقررات در تبصره2ماده14«قانون تاسیس شرکت مخابرات ایران»مصوب سال 1364پیش بینی شده است.مطابق این مقررات خط تلفن فرد مزاحم برای بار اول به مدت یک هفته برای مرتبه دوم به مدت سه ماه و برای بار سوم به طور دائم قطع می گردد.به علاوه هرگاه ایجاد مزاحمت توام با ارتکاب جرایم دیگری متل توهین باشد مقررات تعدد معنوی اجرا خواهد شد.

دادگاه صالح در رسیدگی به جرم مزاحمت تلفنی

یکی از پرسش های که از وکیل کیفری در مشهد پرسیده می شود این است که اگر شخصی ساکن تهران برای شخصی که ساکن شهرستان مشهد می باشد از طریق تلفن مزاحمت ایجاد کند کدام دادگاه صالح به رسیدگی می باشد؟ مشهد یا تهران؟

از نظر وکیل دادگستری در مشهد  در مورد محل وقوع بزه مزاحمت تلفنی طبق رای وحدت رویه هیات عمومی دیوان عمومی کشور چون وقوع بزه منوط به ان است که نتیجه ان محقق گردد بنابراین محل حدوث نتیجه محل وقوع جرم محسوب ومناط صلاحیت دادگاه رسیدگی کننده است.که در خصوص سوال فوق دادسرای عمومی وانقلاب شهرستان مشهد صالح به رسیدگی می باشد

منبع تخلیص مطلب کتاب جرایم علیه اشخاص دکتر حسین میرمحمد صادقی می باشد.

حق الوکاله وکیل مزاحمت تلفنی در مشهد در سال 1401

میزان حق الوکاله وکیل مزاحمت تلفنی در مشهد در سال 1401 با توجه اهمیت جرم ومجازات آن و همچنین ادله و مستندات طرفین  ومرجع رسیدگی به جرم معمولا به صورت توافقی تعیین می گردد که از لحاظ قانونی و شرعی معتبر می باشد .

ایین نامه تعرفه حق الوکاله وکیل مصوب 1398 مبلغ حق الوکاله وکیل با توجه به اهمیت جرم و مرجع رسیدگی بین 2 تا 50 میلیون تومان در نظرگرفته است.

شماره و آدرس دفتر وکیل مزاحمت تلفنی در مشهد

برای مشاوره و اعلام وکالت در پرونده های کیفری مشهد و سایر شهرستان ها ، می توانید با حضور در دفتر وکالت وکیل کیفری در مشهد به ادرس خیابان راهنمایی ، نبش راهنمایی 21( بعد از برج سلمان)، پلاک 110 طبقه اول واحد 104 از مشاوره وکیل متخصص مزاحمت تلفنی در مشهد استفاده نمود و در صورتی که  بعد مسافت و یا سایر عوامل مانع حضور شما می گردد از طریق شماره تلفن 09152055986 به صورت تلفنی، واتساپ و تلگرام با وکیل کیفری در مشهد در تماس باشید تا علاوه بر مشاوره در خصوص نحوی اعطای وکالت نیز توضیحات لازم ارائه گردد

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *